Meditationsövningar

July 25, 2011 § Leave a comment

Jag försöker meditera så ofta jag kan, minst fyra gånger i veckan och 30 minuter varje gång. Meditation är en metod som kan hjälpa vid stress och att koncentrera oss bättre i detta hektiska samhälle.

Själv tycker jag att det är lättare att göra meditationsövningar efter asanas (yogapostioner) och Pranayama (andningsövningar). Meditation kan öka den mentala kapaciteten i form av bättre koncentration, medvetenhet och självdisciplin.

För nybörjare – ni kan försöka meditera i 5 minuter varje gång, när som helst. Snart kommer ni att känna er lugnare och gladare i det dagliga livet.

Idag har jag mediterat på stranden. Just nu lyssnar jag på ’still in my mind’ av Rank 1, den är väldigt vacker och lugn till en sommarkväll.

Tagged: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Meditationsövningar at ExhaleRelax.

meta

%d bloggers like this: